Indmeldt: 15. feb 2008 Indlæg: 4317 Geografisk sted: Hammel . . . . H0, 2 skinne, alle epoker - mest tysk.
Skrevet: 12 mar 2010 18:44 Emne:
bl skrev:
Og så vidt jeg husker, har du da selv mange gange udbredt dig om alle de ting, du selv har købt elektronisk? Så det er da heller ikke alt, hvad du selv køber, du har set i aktion?
Indmeldt: 31. aug 2007 Indlæg: 1093 Geografisk sted: Greve, H0 toskinne digital, Ep 3 dansk
Skrevet: 12 mar 2010 18:47 Emne:
moppe skrev:
bl skrev:
Og så vidt jeg husker, har du da selv mange gange udbredt dig om alle de ting, du selv har købt elektronisk? Så det er da heller ikke alt, hvad du selv køber, du har set i aktion?
Korrekt.
Klaus
Det vil sige, at du mener det er i orden at købe på nettet, for det er fint nok undtagen hvad angår Heljan-materiel, det skal man se køre først? _________________ Bjarne
Indmeldt: 31. aug 2007 Indlæg: 1093 Geografisk sted: Greve, H0 toskinne digital, Ep 3 dansk
Skrevet: 12 mar 2010 19:07 Emne:
moppe skrev:
bl skrev:
Det vil sige, at du mener det er i orden at købe på nettet, for det er fint nok undtagen hvad angår Heljan-materiel, det skal man se køre først?
Jeg har købt brugt via nettet. Nykøb har jeg altid gjort i butik, med meget få undtagelser.
Klaus
Det er altså mere sikkert at købe brugt end nyt Heljan?
Og du er sikker på, at alt det brugt du har købt ubeset på nettet ikke har været fra Heljan?
Jeg spørger, fordi jeg har købt meget på nettet, både fra lokale og udenlandske forhandlere og af mange forskellige mærker (nyt), og har stort set kun haft problemer med D-maskinen (blev hurtigt løst) og Heljan (er stadig ikke løst trods returnering).
Så du mener altså, at alt brugt kan man købe via nettet, men nyt, f.eks. ROCO, Heljan og Märklin, skal man købe i butik? _________________ Bjarne
Indmeldt: 15. feb 2008 Indlæg: 4317 Geografisk sted: Hammel . . . . H0, 2 skinne, alle epoker - mest tysk.
Skrevet: 12 mar 2010 21:08 Emne:
bl skrev:
Det er altså mere sikkert at købe brugt end nyt Heljan?
Det har jeg ikke skrevet.
bl skrev:
Og du er sikker på, at alt det brugt du har købt ubeset på nettet ikke har været fra Heljan?
Min Heljan My er købt brugt, Mx er købt før My men som ny i en butik. En del af mine Bn vogne er købt brugt, men igen først efter at jeg havde erhvervet mig et par fabriksnye.
Resten af materiellet jeg har købt brugt har jeg haft forhåndserfaring med enten den samme model, eller en mget lignende af samme producent.
Indmeldt: 08. apr 2009 Indlæg: 726 Geografisk sted: Århus HO Epoke III -IV.Dansk 2 skinne Digital.
Skrevet: 12 mar 2010 21:54 Emne:
PerOlsen skrev:
Jeg synes det er rigtigt rart, at vi undervejs i denne tråd har fået en masse gode tricks til, hvordan man rent faktisk får Heljans flotte damplokomotiver ud på skinnerne i stedet for blot at henstå på maskindepotet.
Dermed kan jeg med sindsro købe en E-maskine, når jeg falder over den tilstrækkeligt billigt til at jeg vil købe et næsten færdigsamlet byggesæt.
Hvis man læser i gamle numre af Banen, vil man se at Heljan gang på gang har været dybt overraskede over, at deres maskiner kører dårligt ved 3-skinnedrift. Og selvom lignende problemer opstår med næste model, så er de stadig lige forundrede.
Come on Heljan ... hvor meget negativ markedsføring har ikke været i spil på dette?
Jeg har f.eks. ikke købt en E-maskine, fordi jeg har hørt og set så mange eksempler på at maskiner ikke kører ordentligt. Og jeg er ikke erfaren nok i ombygning til at jeg turde kaste mig ud i det - uden at have læst så udførlige vejledninger.
Det er helt fint med mig, hvis Heljan vælger en vej som byggesætsfabrikant, men jeg mener at det er dårlig stil, dårlig forretning - og måske også på kant med købeloven, hvis man sælger produkter som udgiver sig som færdige modeller klar til brug ... og det så viser sig, at den ikke er designet, så den kan køre out of the box.
Det kunne være interessant at se en undersøgelse af, hvormange der straks havde købt E-maskinen, hvis anmeldelserne havde været lige så positive som ved D-maskinen.
Jeg ER klar over, at der også har været fejl på D-maskiner hist og her ... men vist slet ikke i samme omfang som E-maskinen.
I mine øjne er der virkeligt tale om at Heljan får skabt unødigt meget negativ PR, når de ikke lærer af deres erfaringer. Tænk hvis Heljan fra start havde lavet de nødvendige modifikationer selv ... så havde vi alle jublet og købt E-maskiner i stor stil.
Mvh. Per
Hej Per !
Jeg har E.Maskinen DC den har været ovre ved Heljan, jeg fik de nye hjul på, også Hjul på Tenderen med Friktionsringe, eller Hæfteringe ,den kører fint nu ,jeg ved at der er Forhandlere som har fået de nye loks med modificeringerne bla.Hobbykæden
så tag kontakt og be om at de skal prøvekøre den så er du da sikker,inden du modtager den ! _________________ MVH
Jimmy G.
www.jimmyoldtimerstogside.dk
B&G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
Sidst rettet af jimmyoldtimer 12 mar 2010 22:05, rettet 1 gang
Indmeldt: 25. apr 2007 Indlæg: 459 Geografisk sted: Alt for langt fra Wolsztyn.
Skrevet: 12 mar 2010 22:01 Emne:
bl skrev:
Heljan er også forhandler, og det koster kr. 75,- hver gang man (til ingen nytte) sender den til Fyn eller hvor man nu har købt den....
Nej, det gør det ikke......
Tillad mig at citere:
Afhjælpning og ombytning uden udgift for forbrugeren
Når en vare har en mangel, og sælgeren skal afhjælpe manglen eller ombytte varen efter reglerne i købeloven, skal det ske inden for rimelig tid og være uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren.
Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning.
Du skal derfor ikke finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal sendes til reparation.
Skrevet: 12 mar 2010 22:57 Emne:
Så har jeg brug for en form for opmand, for jeg fik min maskine tilbage med en skriftlige besked: "Testet og fundet i orden". Og der var ikke lavet noget ved den ud over, der var brækket dele af i forsendelsen. Heljan reagerede ikke på min e-mail om tilfældet.
Jeg kan jo så overveje at sende den derover en gang til med de eventuelle ærgelser det så måtte medføre.
Og det er lidt underligt, at man skal kunne købeloven for at kunne handle Heljanvarer... _________________ Bjarne
Indmeldt: 25. apr 2007 Indlæg: 459 Geografisk sted: Alt for langt fra Wolsztyn.
Skrevet: 13 mar 2010 02:30 Emne:
Jeg synes du skal ophæve købet og bede alle pengene igen, sammen med de 2x75 kr.
Hvis Heljan slår sig i tøjret, skal du kontakte Forbrugerklagenævnet. _________________ mvh. Dampfmeisteren
Indmeldt: 08. apr 2009 Indlæg: 726 Geografisk sted: Århus HO Epoke III -IV.Dansk 2 skinne Digital.
Skrevet: 13 mar 2010 12:28 Emne:
bl skrev:
Det må prøves! Så må vi se, hvad de siger til de afbrækkede dele.
Hej Tag lige og prøv at ringe til Heljan, tal med Anja hun sidder i Receptionen, hun hjalp mig ,så min E maskine kom iorden,
Hilsen
Jimmy _________________ MVH
Jimmy G.
www.jimmyoldtimerstogside.dk
B&G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
Indmeldt: 24. dec 2007 Indlæg: 515 Geografisk sted: 9000 Aalborg
Skrevet: 15 mar 2010 00:08 Emne:
jimmyoldtimer skrev:
bl skrev:
Det må prøves! Så må vi se, hvad de siger til de afbrækkede dele.
Hej Tag lige og prøv at ringe til Heljan, tal med Anja hun sidder i Receptionen, hun hjalp mig ,så min E maskine kom iorden,
Hilsen
Jimmy
Hun må være en skattet medarbejder, hende Anja? Ikke alene kan hun stille om og modtage gæster; hun har sandelig også indsigt og ekspertise udi finmekanik. Så herfra skal der lyde et stort hurra for hende. _________________ Med Venlig Hilsen Willie Garvin
Alle tidspunkter er GMT + 2 timer Gå til side Forrige1, 2, 3 ... , 12, 13, 14Næste
Side 13 af 14
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum Du kan downloade filer fra dette forum