| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
tybalt

Indmeldt: 06. feb 2009 Indlæg: 537 Geografisk sted: Holbæk
|
Skrevet: 9 mar 2010 17:20 Emne: |
|
|
| moppe skrev: |
| bygger01 skrev: |
| Man kunne også lave en anden udlægning - legetøj er til at lege med og en model, det er blot noget man kigger på ............ |
Og en model af et foto, er en fotomodel. Må man så lege med dem??
Klaus  |
Så Klaus
Nu får du tæv igen  _________________ Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne - |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
henho

Indmeldt: 26. sep 2007 Indlæg: 607 Geografisk sted: Søften
|
Skrevet: 9 mar 2010 17:25 Emne: |
|
|
Klaus - 1 : 1 ?
I ørrigt VAR Karlo's bemærkning nok lidt markant; men der er noget om snakken - dog også fornuft i det, Bjarne ytrer, Nemli' at de kunne oplyse om det
I dette tilfælde oplyse om, at Märklins legetøjsradier ikke kan bruges; men at det er nødv. at bruge de største radier for en fornuftig kørsel.
Hvis de så samtidig havde leveret AC modellerne med hjul med store sporkranse (desværre ikke nær så pæne og modeltro, synes jeg), så havde al balladen været minimeret. _________________ MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
PerOlsen
Indmeldt: 28. okt 2006 Indlæg: 1349 Geografisk sted: Sjælland
|
Skrevet: 9 mar 2010 17:44 Emne: |
|
|
| moppe skrev: |
| Man kunne også lave en anden udlægning - legetøj er til at lege med og en model, det er blot noget man kigger på ............ |
Og en model af et foto, er en fotomodel. Må man så lege med dem??
Klaus  |
Klaus ... nu skiftede du vist spor (eller var det sporet der skiftede).
Det gør ikke mig spor.
Mvh. Per _________________ Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Materiel til salg på:
http://www.jernbaneselskabet.dk
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
gejo
Indmeldt: 05. okt 2009 Indlæg: 42 Geografisk sted: København
|
Skrevet: 9 mar 2010 18:02 Emne: |
|
|
Så vil jeg også have lov til at blande mig.
Jeg synes det helt fint, hvis Heljan kun vil lave modeltog med hovedvægten på "model", men så burde Heljan holde op med at sælge "AC-modeller". Normalt betyder det, at det pågældende køretøj - model eller legetøj - kan køre på Märklin spor.
At Heljan har udviklet sine egne normer for AC-modeller fremgår ikke af Heljan annoncer eller kataloger, men er en dyrekøbt erfaring, som Märklinkørerne efterhånden har fået.
Gert |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
nipe
Indmeldt: 12. okt 2008 Indlæg: 252 Geografisk sted: Vanløse. 3Mo, H0, Epoke: dkg
|
Skrevet: 9 mar 2010 18:12 Emne: |
|
|
| henho skrev: |
| ... at Märklins legetøjsradier ... |
Mig bekendt er Roco R1 nogen mindre end M R1, og burde kaldes R0.
Er Roco så endnu mere legetøj?
- - -
Jeg har ikke problemer med mine Heljan lok, desværre nok fordi jeg ikke har en E-maskine endnu.
Men konklusionen er for mig enkel: Retur til forhandleren et par gange og derefter kan købet ophæves. hvis ikke fejlen er rettet.
Faktisk har jeg lært den fremgangsmåde som Apple-kunde. _________________ mvh niels peter |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
märklintossen

Indmeldt: 02. jan 2008 Indlæg: 138 Geografisk sted: Østjylland - Ulstrup
|
Skrevet: 9 mar 2010 19:37 Emne: |
|
|
| Karlo Roed skrev: |
Så lær det dog, Heljan laver modeltog, og ikke 3 skinne legetøjs tog.
Karlo |
Du er da i grunden en idiot at høre på... Kom dog med noget konstruktivt istedet... _________________ Hilsen
Søren
3-Skinne Digital, Epoke lll-IV, Dansk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Svend
Indmeldt: 30. dec 2009 Indlæg: 330 Geografisk sted: Storkøbenhavn
|
Skrevet: 9 mar 2010 21:37 Emne: |
|
|
Hvis I skal slås, må I gå udenfor _________________ Svend |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
moppe

Indmeldt: 15. feb 2008 Indlæg: 4317 Geografisk sted: Hammel . . . . H0, 2 skinne, alle epoker - mest tysk.
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
henho

|
Skrevet: 9 mar 2010 23:32 Emne: |
|
|
Hej NIPE
Roco vil da også gerne ha' fat i børnene - der er jo penge i det
Hånden på hjertet : Jeg har heller ikke fantasi til, at forestille mig en E-maskine på den Roco radius  _________________ MVH
Henrik
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
bygger01
Indmeldt: 26. jan 2009 Indlæg: 344 Geografisk sted: Herning
|
Skrevet: 10 mar 2010 00:06 Emne: |
|
|
Meget ærgelse kunne undgås, hvis man gjorde det til en regel at få maskinen på de rigtige skinner i forretningen inden man drog hjem.
Der har en forretning så en fordel frem for netbutikker og andet internet relateret, og kunne på den måde retfærdiggøre den højere pris _________________ Steff fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. dampen ) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
henho

|
Skrevet: 10 mar 2010 00:09 Emne: |
|
|
Hej Steff
Så rigtigt, så rigtigt  _________________ MVH
Henrik
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
moppe

Indmeldt: 15. feb 2008 Indlæg: 4317 Geografisk sted: Hammel . . . . H0, 2 skinne, alle epoker - mest tysk.
|
Skrevet: 10 mar 2010 00:11 Emne: |
|
|
Meget ærgelse kunne undgås, hvis man gjorde det til en regel at få maskinen på de rigtige skinner i forretningen inden man drog hjem.
Der har en forretning så en fordel frem for netbutikker og andet internet relateret, og kunne på den måde retfærdiggøre den højere pris |
Problemet er jo bare at de felste helst vil købe så billigt som muligt og så brokke sig bagefter.
Klaus _________________ Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet: http://www.moppe.dk
Det lette modelbaneforum: http://groups.google.dk/group/dk.fritid.jernbaner.model |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
henho

|
Skrevet: 10 mar 2010 00:14 Emne: |
|
|
Hej Klaus
Der kan jeg igen kun sige : Så rigtigt, så rigtigt.
(At handle i netbutikker, gælder også mig selv. Til gengæld har jeg ALDRIG (- Perron4) haft problemer, hvis et produkt har været fejlbehæftet.) _________________ MVH
Henrik
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
kifa

Indmeldt: 27. jul 2009 Indlæg: 117 Geografisk sted: Skovlunde
|
Skrevet: 10 mar 2010 11:21 Emne: |
|
|
| PHA skrev: |
| kifa skrev: |
Hej allesammen
Angående udskiftning af hjul på tenderen har jeg haft den oplevelse at de hjulsæt med trækringe kan være skæve, så tenderen hopper som en syg and !! Hvorfor ??
for dårlig støbte gummi eller falsen på hjulet ikke er drejet ens op !! Det er mine bud på det!! Men dem får Sare Rix retur til ombyt og så er det om igen !!  |
Nå, der er andre der har det problem. Jeg var faktisk overbevist om at det var mig der var for fummelfingret til at isætte akslerne korrekt!
På mit hjulsæt bemærkede jeg inden montage at ringene sad skævt på hjulene, og forsøgte derfor at tvinge dem på plads (med fingrene). Alligevel vralter tenderen.
Lad høre om dine erfaringer med ombytning af hjulene hos Heljan.
For øvrigt vil jeg lige benytte lejligheden til at fortælle at min E-maskine (AC-model på K-skinner) efter udskiftning af hjulene uden problemer er i stand til at forcere inderkurven i et kurvesporskifte!! Fantastisk!
Ufattelig fejl af konstruktørerne at forsyne modellen med de bitte-lille flanger (NEM eller ej). |
Lige min mening også !! Du får mer at vide når jeg får nogle nye hjul hjem fra Søndersø !! Hvis du har sådanne defekte hjul med trækringe til e-maskinen ac. Så ring over til Sara Rix i Søndersø og fortæl hende om det og få dem ombyttet. det skidt kan vi ikke leve med  _________________ Kim |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
kifa

Indmeldt: 27. jul 2009 Indlæg: 117 Geografisk sted: Skovlunde
|
Skrevet: 10 mar 2010 11:27 Emne: |
|
|
| jimmyoldtimer skrev: |
| Elgen skrev: |
| De blev sent med som del af et serviceeftersyn. Men der ligger en seddel med der man også kan købe sættet for 150 kr. Man kan også købe 2 aksler med hæfteringer for 100 kr. |
Ja det blev min også leveret med ,nye hjul og påsatte Friktionsringe, på de hjul med Tandhjul ,på Tenderen ,og strømoptag på de bagerste Hjul! og nu kører den Endelig som den skal !!!!
http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/25107614
Og med Lyd
http://www.jimmyoldtimerstogside.dk/25107615 |
Hej jimmy
hvad er det har du fået påsat ekstra strømoptag på de bagerste boggie på Tender, var det en speciel ordre eller hvad ?? _________________ Kim |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|