| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Gert

Indmeldt: 04. sep 2007 Indlæg: 459 Geografisk sted: Holland
|
Skrevet: 20 jan 2009 16:14 Emne: Fiskekutter, dampskib og skibe til værftet |
|
|
I would like to show you two of my Danish ship-models. The cutter is a rather heavy modified Artitec-model, while the steamship is a model from Frenchman River wich was given a Danish touch.
The cutter is based on the many pictures of ships I made during hollidays in Denmark. The steamship isn't based on a real Danish ship I've seen, but was made to look more or less Danish by the red-white-red colours around the chimney.
Please let me know what you think of it! (You can view the pictures only when you are logged in!)
Kind regards,
Gert (from Holland)
PS: I was rather shocked when I discovered last summer that most of the fish cutters at Faaborg (Fyn) are no longer there. What's happening there?
Sidst rettet af Gert 10 mar 2010 10:32, rettet 1 gang |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Michael BJ
Indmeldt: 27. okt 2006 Indlæg: 203 Geografisk sted: Rødovre
|
Skrevet: 21 jan 2009 16:20 Emne: |
|
|
Hej Gert
Det er da et par dejlige skibsmodeller du har frembragt. Det er rigtig god inspiration for os andre.
Især synes jeg at damperen er ret herlig, men jeg har dog aldrig set et skib med den placering af skorstenen før, den er ret speciel.
Fiskekutteren er også flot, men den er lidt for moderne for mig, for med det udseende hører den vist nærmest hjemme i epoke IV eller V.
Hvem laver damperen - er Frenchman River en modelfabrikant?
mvh
Michael _________________ Dansk epoke 3 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
JGJ67

Indmeldt: 29. dec 2007 Indlæg: 439 Geografisk sted: Bække
|
Skrevet: 21 jan 2009 21:18 Emne: |
|
|
Hejsa
Det er et par fine skibe, lige tilpas til en lille havn. Mon ikke man kunne finde den slags både i de sydfynske havne...
Mvh Jesper _________________ -Der er en logik i alt, problemet er bare at finde den... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gert

|
Skrevet: 22 jan 2009 10:52 Emne: |
|
|
Thanks for your replies.
Frenchman River produces kits for boats in 1:87 and other scales.
Please have a look at their website: http://www.frenchmanriver.com/
Kind regards,
Gert (from Holland) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Litra P

Indmeldt: 26. nov 2008 Indlæg: 990
|
Skrevet: 22 jan 2009 11:53 Emne: |
|
|
| Gert skrev: |
Thanks for your replies.
Frenchman River produces kits for boats in 1:87 and other scales.
Please have a look at their website: http://www.frenchmanriver.com/
Kind regards,
Gert (from Holland) |
Hi Gert,
Nice models, I especially like the red Cutter. Your weathering at the front is very realistic (rust). The painting of the red lines around the windows in the steering cabin could have been a bit more precise and sharp. The edges are a bit blurred/uneven. A small Tip from me - how to correct that can be read in this little booklet.
Lackieren im Modellbau
All about spraying and painting all sorts of models, so if you can read German, this is a good choice, and it has a price tag of only EUR 12,00, so it is relatively cheap.
Best regards
Lars
Sidst rettet af Litra P 10 mar 2010 00:08, rettet i alt 2 gange |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gert

|
Skrevet: 22 jan 2009 13:20 Emne: |
|
|
Thanks Lars! I will try to get a copy of the book you metioned. Reading German is no problem.
Kind regards,
Gert |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gert

|
Skrevet: 9 mar 2010 21:43 Emne: Danske skibe til værftet |
|
|
Min flåde vokser støt, takket være indsatsen fra en af mine bekendte. Han byggede denne vidunderlige modeller for mig.
mvh,
Gert (fra Holland) _________________ Danmark, mit andet hjemland. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
henho

Indmeldt: 26. sep 2007 Indlæg: 607 Geografisk sted: Søften
|
Skrevet: 9 mar 2010 23:35 Emne: |
|
|
Flot, flot Gert din heldige rad  _________________ MVH
Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
bygger01
Indmeldt: 26. jan 2009 Indlæg: 344 Geografisk sted: Herning
|
Skrevet: 10 mar 2010 00:16 Emne: |
|
|
Jeg er "forelsket" i coasteren / 50.130 fra Artitex
Er der nogen der har erfaringer i at bygge den. Er det f. eks let at male på den plast der er brugt
Gert / koster den også 149,- € i Holland eller kender Du en forhandler, der er billigere _________________ Steff fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. dampen ) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
cbt

Indmeldt: 18. jun 2009 Indlæg: 180 Geografisk sted: Frederikshavn, Vendsyssel
|
Skrevet: 10 mar 2010 03:03 Emne: |
|
|
Det ser godt ud, Gert!
Det kunne måske inspirere mig til at komme igang med mine egne skibsbygningsprojekter i størrelse ca. H0 - det er byggesæt fra både Revell/Monogram, Lindberg, Airfix, Artitec, samt selvbyg.
Nogle af de "souvenir-modeller", som butikkerne ude i sommerlandet falbyder, er faktisk ret flotte, og nogle af dem passer perfekt til H0.
Jeg kunne måske vise nogle eksempler frem ? (Når jeg får fundet dem frem fra mine gemmere). _________________ H0 DC, digital, alle epoker, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark). |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gert

|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Gert

|
Skrevet: 10 mar 2010 10:27 Emne: |
|
|
| cbt skrev: |
| Jeg kunne måske vise nogle eksempler frem ? (Når jeg får fundet dem frem fra mine gemmere). |
Vær så venlig!
mvh,
Gert _________________ Danmark, mit andet hjemland. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Klarsyn

Indmeldt: 11. apr 2007 Indlæg: 256 Geografisk sted: Odense
|
Skrevet: 10 mar 2010 21:45 Emne: |
|
|
| bygger01 skrev: |
Er der nogen der har erfaringer i at bygge den. Er det f. eks let at male på den plast der er brugt
Gert / koster den også 149,- € i Holland eller kender Du en forhandler, der er billigere |
Jeg har den liggende og skal igang med at bygge den. Jeg har tænkt mig at male den med Humbrol. Det er de farvekoder de bruger i byggevejledningen, så det vil jeg tro virker. _________________ Hilsen Morten
M og C-skinner på loftbane, ECoS 50000, 2 Mobilstationer og 5 Delta boostere. Primært DSB materiel Epoke III - IV. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
tybalt

Indmeldt: 06. feb 2009 Indlæg: 537 Geografisk sted: Holbæk
|
Skrevet: 10 mar 2010 22:21 Emne: |
|
|
| Klarsyn skrev: |
| bygger01 skrev: |
Er der nogen der har erfaringer i at bygge den. Er det f. eks let at male på den plast der er brugt |
Jeg har den liggende og skal igang med at bygge den. Jeg har tænkt mig at male den med Humbrol. Det er de farvekoder de bruger i byggevejledningen, så det vil jeg tro virker. |
Hej
Nu ved jeg ikke hvor store jeres erfaringer er med bygning i resin men Steff spurgte ind til mulighederne for at male på det. Her er mine erfaringer: Resin er et stift materiale og samles bedst med "superlim", jeg bruger helst en på gel-form fra Hobbydillen. Men efter at have lakeret mange resinoverdele har jeg erfaret at man næsten ikke kan være omhyggelig nok med at rengøre overfladen før maling. Sagen er den at man ved støbningen bruger et slipmiddel i formene der får maling til at skalle af. Jeg starter med at rense med skurepulver og en opvaskebørste/skuresvamp og afslutter med at vaske det hele i grundrens. Efter en aftørring med køkkenrulle og lufttørring på radiator går modellen direkte til lakering. Efter jeg indførte denne behandling har jeg aldrig oplevet problemer med afskalling.
Hvad gør I andre? Jeg vil meget gerne høre om flere erfaringer. _________________ Med venlig hilsen
Henk
http://www.privatbanen.dk/
- H0, 2-skinne - |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
bygger01
Indmeldt: 26. jan 2009 Indlæg: 344 Geografisk sted: Herning
|
Skrevet: 10 mar 2010 23:21 Emne: |
|
|
Klartsyn
Når Du er godt i gang med skivet, må jeg så komme forbi og se om det er mulig at samle det ?? _________________ Steff fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. dampen ) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|