| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Klaus_H
Indmeldt: 21. mar 2009 Indlæg: 514 Geografisk sted: Valby
|
Skrevet: 6 feb 2010 21:50 Emne: |
|
|
| martindahl skrev: |
| Klaus_H skrev: |
Tak for den fine kommentar Martin. Jeg synes nu du gør det fint med dit fjel-landskab, som jeg glæder mig meget til at se igen...forhåbentlig med vandfald:)
Mht køredagen møder jeg med følgende.
-MY 1103 (Märklin med MFX dekoder-så den behøver vel ikke forprogramering)
Jeg nøjes med at medbringe 1 lok, da jeg har på fornemmelsen at der ellers bliver traffikprop. |
Mon ikke det kommer til at foregå hos mig, så der er basis for at finde et eller to lokomotiver til kørslen.
Martin  |
Skulle vi ikke låne et mødelokale til køredagen? eller er det droppet? _________________ 3-skinne H0, K og C-skinner, Ecos2, Primært dansk epoke III-V og "the best of the rest" (f.eks. Big Boy UP 4006) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
martindahl

Indmeldt: 21. aug 2007 Indlæg: 2196 Geografisk sted: Stenlille - H0 + 3-skinne digitalt og dansk epoke III
|
Skrevet: 6 feb 2010 23:06 Emne: |
|
|
Hej Per
| PerOlsen skrev: |
Og til alle:
Vi har slet ikke diskuteret koblinger!
Hvad gør vi der?
Mvh. Per |
Tror du vi har et problem?
Tag nogle af dine vogne med til en togstamme du kan koble med og jeg skal nok sikre at jeg kan koble med mine vogne.
Mon ikke det går?
Martin  _________________ Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 9.2 på Vista, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
www.hyldegaarden.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
martindahl

Indmeldt: 21. aug 2007 Indlæg: 2196 Geografisk sted: Stenlille - H0 + 3-skinne digitalt og dansk epoke III
|
Skrevet: 6 feb 2010 23:09 Emne: |
|
|
Hej Klaus
Skulle vi ikke låne et mødelokale til køredagen? eller er det droppet? |
Det er da rigtigt at vi snakkede om det ...
Hvis vi er i den anden ende af vores hus - stuen eller 1.sal har vi næsten 20 meter til rådighed. Bare et forslag.
Martin  _________________ Märklin M, K og C med 3 kontaktpunkter, skala H0, Intellibox, Ecos II, WDP 9.2 på Vista, primært dansk epoke III (lidt II og IV) i blandet lidt svensk og norsk.
www.hyldegaarden.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
PerOlsen
Indmeldt: 28. okt 2006 Indlæg: 1344 Geografisk sted: Sjælland
|
Skrevet: 6 feb 2010 23:14 Emne: |
|
|
Jeg synes vi skal gemme kontortilbuddet til senere. Lad os fumle lidt mere hos Martin og få lidt rutine.
Mvh. Per _________________ Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Materiel til salg på:
http://www.jernbaneselskabet.dk
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Klaus_H
Indmeldt: 21. mar 2009 Indlæg: 514 Geografisk sted: Valby
|
Skrevet: 6 feb 2010 23:48 Emne: |
|
|
ja det er nok en meget god ide. Så må vi håbe der ikke kommer sne den dag, for jeg kan da forestille mig at det giver udfordringer helt derude på landet  _________________ 3-skinne H0, K og C-skinner, Ecos2, Primært dansk epoke III-V og "the best of the rest" (f.eks. Big Boy UP 4006) |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
stenlille banen

Indmeldt: 08. apr 2009 Indlæg: 860 Geografisk sted: danmark
|
Skrevet: 7 feb 2010 00:57 Emne: |
|
|
Tak for den fine kommentar Martin. Jeg synes nu du gør det fint med dit fjel-landskab, som jeg glæder mig meget til at se igen...forhåbentlig med vandfald:)
Mht køredagen møder jeg med følgende.
-MY 1103 (Märklin med MFX dekoder-så den behøver vel ikke forprogramering)
Jeg nøjes med at medbringe 1 lok, da jeg har på fornemmelsen at der ellers bliver traffikprop. |
Mon ikke det kommer til at foregå hos mig, så der er basis for at finde et eller to lokomotiver til kørslen.
Martin  |
Vis det er hos dig så kommer jeg nok.
Skal man have noget med ud over modulet?
og hvordan sætter vi ledninger sammen? _________________ mvh, simon/stenlillebanen
| Tilbage til toppen |
|
 |
martindahl

|
Skrevet: 7 feb 2010 01:09 Emne: |
|
|
Hej Simon
| stenlille banen skrev: |
og hvordan sætter vi ledninger sammen? |
Lad os lige se hvad resten af gruppen tilslutter sig med hensyn til køredagen hos mig.
Du skal have dit modul med ben med og gerne noget tog - hvad med dit Ma-togsæt??
Med hensyn til samling af ledninger, så loddede vi på livet løs sidste gang vi var hos mig (den dag du var med). Vi skal samle vores moduler med de kabler/stik vi (Lars) havde indkøbt til formålet. Tjek horsecreeks hjemmeside ud for detaljer: http://www.horsecreek.dk/MarklinModulerne/
Du skal da være hjertelig velkommen.
www.hyldegaarden.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
stenlille banen

|
Skrevet: 7 feb 2010 01:13 Emne: |
|
|
Hej Simon
og hvordan sætter vi ledninger sammen? |
Lad os lige se hvad resten af gruppen tilslutter sig med hensyn til køredagen hos mig.
Du skal have dit modul med ben med og gerne noget tog - hvad med dit Ma-togsæt??
Med hensyn til samling af ledninger, så loddede vi på livet løs sidste gang vi var hos mig (den dag du var med). Vi skal samle vores moduler med de kabler/stik vi (Lars) havde indkøbt til formålet. Tjek horsecreeks hjemmeside ud for detaljer: http://www.horsecreek.dk/MarklinModulerne/
Du skal da være hjertelig velkommen.
Martin  |
Ja i lavede jeg gjore ikke og var det ikke dem der skulle være mellem modulerne. Hvad så med dem der skulle side på modulerne? _________________ mvh, simon/stenlillebanen
| Tilbage til toppen |
|
 |
martindahl

|
Skrevet: 7 feb 2010 01:24 Emne: |
|
|
Ja i lavede jeg gjore ikke og var det ikke dem der skulle være mellem modulerne. Hvad så med dem der skulle side på modulerne? |
Jeg lavede faktisk et sæt der skulle sidde på modulet. Princippet er det samme, blot er der forskel på stikkene så de kan sættes sammen.
www.hyldegaarden.dk |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
stenlille banen

|
Skrevet: 7 feb 2010 01:28 Emne: |
|
|
Ja i lavede jeg gjore ikke og var det ikke dem der skulle være mellem modulerne. Hvad så med dem der skulle side på modulerne? |
Jeg lavede faktisk et sæt der skulle sidde på modulet. Princippet er det samme, blot er der forskel på stikkene så de kan sættes sammen.
Martin  |
Når okey så er det kun mig der ikke har de stik der  _________________ mvh, simon/stenlillebanen
| Tilbage til toppen |
|
 |
Kresten

Indmeldt: 27. mar 2008 Indlæg: 844 Geografisk sted: København
|
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
PerOlsen
Indmeldt: 28. okt 2006 Indlæg: 1344 Geografisk sted: Sjælland
|
Skrevet: 7 feb 2010 16:03 Emne: |
|
|
Det er fedt!
Skal vi bestille nogle?
Jeg tænker, at de er specielt gode til "ad hoc moduler" ... sådan lidt som mine er for tiden .. nogle man kan lægge spor på efter behov.
Mvh. Per _________________ Märklin C- og K-skinner.
Treskinnedrift med eCos & TouchCab.
Materiel til salg på:
http://www.jernbaneselskabet.dk
 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
kylle
Indmeldt: 12. jan 2009 Indlæg: 149 Geografisk sted: midtsjælland
|
Skrevet: 9 feb 2010 00:29 Emne: |
|
|
Martin  |
Når okey så er det kun mig der ikke har de stik der  |
de næste par aftner skal der arbejdes med ledninger og testkørsler , har du tid og lyst , så sig til Simon , stik , det finder vi så ud af , har købt rigeligt
forøvrigt , sidst vi var hos Martin , der var en der spurte til de ben jeg fik lavet i Sverig , giv lyd og jeg tager ekxtra med hvis det har interesse ,
de er som de andre 33 x 33 mm , men kun 6 kr pr m ,hvis jeg når at få fingrene i nogle flere stilskruer ryger de op på en rund tier . kan være en lille knast og man skal selv finpudse , og det sparede kan så bruges til ---
valgfrit , spørg hos din togpuscher , eller blomster til fruen , det giver jo tit så noget goodvil retur
Christian |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Sebastian Leo Forring

Indmeldt: 15. dec 2008 Indlæg: 394 Geografisk sted: Varpelev, Stevns
|
Skrevet: 9 feb 2010 01:18 Emne: |
|
|
Hvad koster det at lave et modul ?
For jeg går og overvejere at begynde at lave et selv. men det bliver nok ikke lavet så hurtigt da jeg skal vide hvad det ville koste i det hele først. har et meget stramt Budget. og for lille indkomst pga arbejdsløshed.
Har en skinne i længden 90 cm.
har noget ballast ovs grandtræer og noget alm græspulver eller vad man kan kalde det.
Nogle der evt. lægger inde med en modul kasse man kan købe eller noget ?
Jeg har ingen bil så det svært for mig bare at komme til stenlille og se hvad i fortager jer tilkøre dag og møder  _________________ Mvh. Sebastian Leo Forring
Loks: ME 1522 - 1536, MH 678, MK 625, EG 3110, MZ 1414, MY 1136, Køff,
Nuværne Projekt: prøver at lave et fuldt skiløber sæt samt styrvogns sæt
køre 3 skinne system |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
stenlille banen

|
Skrevet: 9 feb 2010 09:20 Emne: |
|
|
| Sebastian Leo Forring skrev: |
Hvad koster det at lave et modul ?
For jeg går og overvejere at begynde at lave et selv. men det bliver nok ikke lavet så hurtigt da jeg skal vide hvad det ville koste i det hele først. har et meget stramt Budget. og for lille indkomst pga arbejdsløshed.
Har en skinne i længden 90 cm.
har noget ballast ovs grandtræer og noget alm græspulver eller vad man kan kalde det.
Nogle der evt. lægger inde med en modul kasse man kan købe eller noget ?
Jeg har ingen bil så det svært for mig bare at komme til stenlille og se hvad i fortager jer tilkøre dag og møder  |
Ja det ligger måske på omkring de 100,- så det er jo ikke så meget igen  _________________ mvh, simon/stenlillebanen
| Tilbage til toppen |
|
 |
|