Skrevet: 8 feb 2010 11:44 Emne: DANSCALE - 1:87 byggesæt i resin
DANSCALE er en helt ny producent af byggesæt af danske bygninger i 1:87.
Byggesættene er resinstøbt og med tilhørende dele i messing.
Pt. er der ikke så mange modeller i sortimentet - ledvogterhus, DSB trinbræt 1929 samt Turup sprøjtehus - men produktionsplanen for 2010 ser ganske spændende ud.
Hvis man ikke selv har mod på at male og samle byggesættene, så kan disse også købe som færdige modeller ved henvendelse til DANSCALE.
Forhandlernettet er ikke stort - pt. kun 6 forhandlere fordelt over hele landet - men mon ikke der snart vil komme flere til. _________________ Med modelbanehilsen
Torben Z.
www.danskmodel.dk
Nyheder, litteraturliste, modelomtaler, "DANSK i model", TEKNO jun. danske modelbiler fra 50'erne.
Det har de så sandelig også.
Tak for hjælpen Willie, det havde jeg da helt overset _________________ Med modelbanehilsen
Torben Z.
www.danskmodel.dk
Nyheder, litteraturliste, modelomtaler, "DANSK i model", TEKNO jun. danske modelbiler fra 50'erne.
Indmeldt: 24. dec 2007 Indlæg: 515 Geografisk sted: 9000 Aalborg
Skrevet: 8 feb 2010 22:16 Emne:
Velbekomme da.
Jeg glæder mig til at se, hvad firmaet finder på at sende på gaden. Foreløbig ser det sgi´lovende ud for en epoke III'er som mig; 3001 "Hus med forretning" ser meget nydelig ud. _________________ Med Venlig Hilsen Willie Garvin
Indmeldt: 02. feb 2009 Indlæg: 137 Geografisk sted: Iller
Skrevet: 9 feb 2010 17:05 Emne: Re: DANSCALE - 1:87 byggesæt i resin
Torben Z. skrev:
Hvad mener du lige med helt ny??
Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004. _________________ Med venlig hilsen
Thomas R. Nielsen
---------------------------------------------------------------------
www.Spor-Z.dk - KUN FOR VOKSNE OG STORE BØRN
epoke IV og V - DB selvfølgelig, DIGITALT med IB
Det er nogle fine bygninger, men Alex skal passe på, at de ikke bliver for specielle. Det er nok begrænset, hvor mange der vil købe f.eks. en redningsstation. _________________ Hilsen Erik, www.my1287.dk
Skrevet: 11 feb 2010 10:50 Emne: Re: DANSCALE - 1:87 byggesæt i resin
Torben Z. skrev:
trn85 skrev:
Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004.
Du er da rimelig tæt på.
Iflg. Alexander er firmaet startet i 2003 - formålet var at starte en produktion af nogle danske jernbanefærger (det blev ikke til noget med det projekt).
Produktionen af modelhuse er startet i slutningen af 2009, så det er vel rimeligt, at kalde DANSCALE for en ny producent. _________________ Med modelbanehilsen
Torben Z.
www.danskmodel.dk
Indmeldt: 02. feb 2009 Indlæg: 137 Geografisk sted: Iller
Skrevet: 12 feb 2010 10:22 Emne: Re: DANSCALE - 1:87 byggesæt i resin
Torben Z. skrev:
Torben Z. skrev:
trn85 skrev:
Så vidt jeg ved har de da eksiteret siden minimum 2004.
Du er da rimelig tæt på.
Iflg. Alexander er firmaet startet i 2003 - formålet var at starte en produktion af nogle danske jernbanefærger (det blev ikke til noget med det projekt).
Produktionen af modelhuse er startet i slutningen af 2009, så det er vel rimeligt, at kalde DANSCALE for en ny producent.
Nååe troede faktisk de lavede huse hele tiden... min fejl. _________________ Med venlig hilsen
Thomas R. Nielsen
---------------------------------------------------------------------
www.Spor-Z.dk - KUN FOR VOKSNE OG STORE BØRN
epoke IV og V - DB selvfølgelig, DIGITALT med IB
Det er nogle fine bygninger, men Alex skal passe på, at de ikke bliver for specielle. Det er nok begrænset, hvor mange der vil købe f.eks. en redningsstation.
Indmeldt: 23. aug 2008 Indlæg: 729 Geografisk sted: Odense
Skrevet: 19 mar 2010 00:14 Emne:
Så er der lidt nyt fra Danscale om de kommende produkter. Jeg har modtaget billeder af de første prøvestøbninger af de næste modeller (bl.a. af redningsstationen som øjensynlig har mindst een aftager - "Mig, mig, mig... " ). Se mere på www.my1287.dk (Nyt fra Danscale, mar 2010) _________________ Hilsen Erik, www.my1287.dk
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum Du kan ikke downloade filer fra dette forum