Indmeldt: 30. dec 2009 Indlæg: 324 Geografisk sted: Storkøbenhavn
Skrevet: 7 feb 2010 23:28 Emne: L S Models Plan D-vogne - hvem ved hvad?
Er der nogen som ved mere om, hvilke nyheder fra LS Models der blev præsenteret i Nürnberg?
http://www.lsmodels.com/
Tilsyneladende er der flere CIWL-vogne på vej, men hvordan går det med den hollandske pakvogn Plan D? Af alle steder har jeg fundet et foto af forbilledet og henvisning til modellen på en amerikansk hjemmeside:
Indmeldt: 18. jun 2009 Indlæg: 180 Geografisk sted: Frederikshavn, Vendsyssel
Skrevet: 8 feb 2010 00:48 Emne: Re: L S Models Plan D-vogne - hvem ved hvad?
Den hollandske D-vogn ser da yderst brugbar ud til internationale tog.
Det samme kunne man sige om Wagon-Lits vognene. Mums! _________________ H0 DC, digital, alle epoker, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark).
Sidst rettet af cbt 8 feb 2010 01:00, rettet 1 gang
Indmeldt: 19. jun 2007 Indlæg: 1331 Geografisk sted: Silkeborg
Skrevet: 8 feb 2010 00:56 Emne:
Wagons-Litsvognene skal jeg da i hvert fald have en af. De kørte bl.a. i Nordexpres via Jylland og Fyn. CIWL havde en afdeling i Nyborg hvor der var stationeret vogne.
I hvilke tog kørte den Hollandske D-vogn i øvrigt? Det er jo en lidt usædvanlig udseende jernbanevogn. Var det på København-Rødby, hvor der kørte hollandske vogne?
Mvh
Claus _________________ Dansk epoke III (Statsbane), 1954-1965. H0, K-skinner, digital. Anlæg under opbygning. Er ved at bygge den første del op, der kommer til at indeholde opstillingsbanegården.
44144 D with Prussian bogey, olive green, silver roof, closed end, D 6000 series
44145 D with Prussian bogey, olive green, silver roof, old bellows, D 7600 series
44146 D with Prussian bogey, olive green, dark grey roof, closed end, D 6000 series
44147 D with Prussian bogey, olive green, dark grey roof, old bellows, D 7600 series
44150 D with Prussian bogey, green, grey roof, cloded end, D 6300 series
44148 D with Prussian bogey, green, grey roof, cloded end, D 6000 series
44149 D with Prussian bogey, green, grey roof, cloded end, D 6700 series
44151 D with Prussian bogey, green, grey roof, old bellows, D 7600 series
44152 D with O-bogey, berlin blue, grey roof, new bellows, D 7600 series
44153 D with O-bogey, berlin blue, grey roof, new bellows, UIC
44154 D with O-bogey, berlin blue, grey roof, new bellows, aerial lead on roof, UIC
These models are planned to be produced this year. Mind you: LS Models planning is not very accurate. Don't be too disappointed if they shift production to 2011. Also it's best to order before production, because LS Models always makes limited production runs.
Kind Regards,
Gert (from Holland) _________________ Danmark, mit andet hjemland.
Disse vogne var fast indslag i de internationale tog der gik til Holland. Et absolut must, hvis man som mig forsøger at genskabe en korrekt Italien-Skandinavien-Holland Express fra omkring 1970....
Jeg husker dette tog som endnog meget stort, ofte måtte de lokale vogne til Rødby holde udenfor perron. Det længste jeg erindrer var på 14-16 vogne med en enkelt MY foran. Den kunne høres langt væk
_________________ Med venlig hilsen
Claus Frost
Skovbo Jernbane-arkiv
Sdr. Park Modeljernbaneklub
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum Du kan downloade filer fra dette forum