Indmeldt: 15. feb 2008 Indlæg: 4308 Geografisk sted: Hammel . . . . H0, 2 skinne, alle epoker - mest tysk.
Skrevet: 1 feb 2010 23:09 Emne:
Cowi skrev:
En anden ting er det med de 500 brugere som ikke siger noget. Det tog mig lidt tid før jeg begyndte at skrive noget her inde, og fortrød ret hurtigt at jeg havde lavet det indlæg for blev overrumplet af min mangel på viden.
Det allerbedste man kan gøre i sådanne tilfælde er at melde klart ud, hvad man "forstår" eller "ikke forstår". Dermed kan enhvert råd gives derefter.
Hvis du ikek kan bidrage med nolge oplysninger, kan du altid bidreage med spørgsmål og dermed fremkommer oplysninger andre måske kan bruge - hvis de sidder i samme situation som dig.
Men syntes faktisk tråden viser meget godt fordelingen af bruger på sporskiftet, for kigger man indlæggene igennem er de fleste i tråden skrevet af 2 skinne bruger, hvilken sikkert også er forventeligt, ikke at det gøre tråden mindre underholdene tværtimod.
Der hvor jeg vil hen med dette indlæg, jeg syntes ikke der findes den store negative debat mellem de forskellige systemer, og ser vi på selve ord forbruget i de tråde hvor debatten raser højt, er det jo slet ikke voldsomt.
Prøv blot at kigge på andre forums, bla. foto forums hvor jeg færdes ofte nu der kalder folk ofte hinanden idioter spader osv osv. alt dette er vi forskånet for her på sporskiftet, og det selv i de tråde hvor moppe & jeg har toppes vildt.
Men ganske underholdene tråd _________________ Peter
Herinde i forummet møder vi dem jo gerne når de med stor selvfølgelighed stiller et teknisk spørgsmål og som eneste reference opgiver et 5-cifret varenummer.
Intet er mere forkert end at betegne en, der anvender 5-cifret katalognummer, som en Märklinist ... en ægte Märklinist (samler) kunne ikke drømme om at spørge med et 5-cifret katalognummer, det er da alt for nyt. "Ægte" Märklinsamlere anvender 4-cifrede katalognumre.
Derudover har jeg altid opfattet anvendelsen af katalognummer, som en rigtig god hjælp. Hvad kan være mere nøjagtigt end et katalognummer? _________________ De bedste modeljernbanehilsener
Peter Engelsted Jonasen
Prøv blot at kigge på andre forums, bla. foto forums hvor jeg færdes ofte nu der kalder folk ofte hinanden idioter spader osv osv. alt dette er vi forskånet for her på sporskiftet, og det selv i de tråde hvor moppe & jeg har toppes vildt.
Jeg er enig i, at Sporskiftet er sobert uanset store uenigheder. Jeg mindes også, at dk.fritid.jernbaner.model stort set døde p.g.a. bl.a. sprogbrugen, som man stadig ser i andre usenet-grupper. _________________ De bedste modeljernbanehilsener
Peter Engelsted Jonasen
Indmeldt: 13. jan 2008 Indlæg: 1637 Geografisk sted: Aalborg
Skrevet: 13 mar 2010 17:18 Emne:
Hej!
Det vil jeg give dig ret i - men så må man da også forvente, at man angiver hvilken fabrikants katalognummer det er. Ellers er det ikke lige så let at tage vare på noget som helst, hvis man ikke lige tilfældigvis kan genkende nummeret.
Det, der har været problemet her er, at mange pr automatik forstår, at det selvfølgelig er et Märklin nummer. Det behøver langt fra at være tilfældet.
Gert _________________ modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Indmeldt: 02. jan 2009 Indlæg: 79 Geografisk sted: Hillerød
Skrevet: 13 mar 2010 17:44 Emne:
Hej.
pejft skrev:
Intet er mere forkert end at betegne en, der anvender 5-cifret katalognummer, som en Märklinist ... en ægte Märklinist (samler) kunne ikke drømme om at spørge med et 5-cifret katalognummer, det er da alt for nyt. "Ægte" Märklinsamlere anvender 4-cifrede katalognumre.
En ægte Märklin samler, efter spørger hverken 4 eller 5 cifferet nummere. I hans verden er det kun 3 cifferet nummere der tæller. _________________ Venlig Hilsen Peter.
En ægte Märklin samler, efter spørger hverken 4 eller 5 cifferet nummere. I hans verden er det kun 3 cifferet nummere der tæller.
Det er da helt forkert. Märklin har aldrig anvendt tre-cifrede katalognumre i H0.
Man gik direkte fra en kombination af bogstaver og tal (f.eks. CM800) til 4-cifrede numre (som f.eks. 3000) i slutningen 1950'erne. I samme periode findes f.eks. DA 800 (BR 23), CE 800 (E.63) m.fl.
Indmeldt: 13. jan 2008 Indlæg: 1637 Geografisk sted: Aalborg
Skrevet: 13 mar 2010 18:09 Emne:
pejft skrev:
tybalt skrev:
Det er åbenbart fuldstændig sort for dem at der eventuelt kunne være tale om andet end Märklin i H0.
Jeg forstår ikke .... findes der virkelig andet
Nu formoder jeg at det er et svar med et stort smil på, men nogle har man indtrykket af, at de virkelig mener det seriøst - så er man selv ude om at blive mobbet en gang imellem.
Gert _________________ modeltog - en kopi af virkeligheden på en fantasifuld måde
Alle tidspunkter er GMT + 2 timer Gå til side Forrige1, 2, 3, 4, 5, 6
Side 6 af 6
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum Du kan vedhæfte filer i dette forum Du kan downloade filer fra dette forum