Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

S 736 på besøg i syd og Sønderjyske fra d. 22-7

Like 0 kan lide
Top

Picture

ZaiperEls

Karrosseri-teknikker/Smed

Faaborg

Indlæg: 43

PB

Hej Kim

Jeg vil lige bidrage med lidt stemningsbilleder fra Haderslev - Vojens. 28/7/2012. 

BilledeBillede

BilledeBillede

Billede

Mvh. Jesper

__________________

Jesper Elsberg

Interesser : Danske jernbanefærger og deres storhedstid!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

Dybt SUUUK..... flot som bare .... gi at jeg kunne opleve det Smile  men ud over hamborg for et pr. uger siden, så det lægste syd på jeg har været, var et lille smut forbi Mariager i lørdags, for at bla. se deres to dejlige maskiner Smile og en halv færdig Frich Firkant

Men den S maskine måtte nu godt kom en tur op forbi (og gerne holde her lige Smile Aalborg 

__________________

Hilsen

Kim Helweg Madsen

Spor0shoppen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

ZaiperEls

Karrosseri-teknikker/Smed

Faaborg

Indlæg: 43

PB

Helweg skrev:

Dybt SUUUK..... flot som bare .... gi at jeg kunne opleve det Smile  men ud over hamborg for et pr. uger siden, så det lægste syd på jeg har været, var et lille smut forbi Mariager i lørdags, for at bla. se deres to dejlige maskiner Smile og en halv færdig Frich Firkant

Men den S maskine måtte nu godt kom en tur op forbi (og gerne holde her lige Smile Aalborg 

For enhver togfreak er S-maskinen ihvertfald en oplevelse værd at komme tæt på med egne øjne vil jeg mene. Desværre må de kun køre 30 km/t på strækningen mellem haderslev og vojens da banens sveller ikke hvad den har været. snakken gik om at Haderslev-Vojens banen skulle renoveres over en 3 årig periode. Så det begrænset hvor meget S-maskinen gav lyd fra sig. Men farten sneg sig hvis op på 50-60 km/t en alligevel enkelt gang. Men turen var hyggelig og det var første gang jeg oplevede S-maskinen efter den er blevet restaureret . Takket være min fars jernbane interresse for en del år siden,var jeg så heldig at opleve S-maskinen godt rusten inde på Esbjerg remise kort efter dens ankomst fra England. Så det gav virkelig gåsehud at komme tæt på S-maskinen hvor den var i "live" for første gang for mit vedkommende. Virkelig et fantastisk smukt gammelt damplokomotiv. 

Synes det er sjovt at lige nøjagtigt denne S-maskinne har været med i en gammel "James Bond" film som hedder Octopussy. Så lidt filmsterne er den da bestem også...   Big smile

BilledeBillede

Mvh. Jesper

__________________

Jesper Elsberg

Interesser : Danske jernbanefærger og deres storhedstid!

Like 0 kan lide
Top

Picture

PESC

Vejle

Indlæg: 72

PB

Hej med jer

På turen dagen efter, op igennem Grejsdalen mod Jelling, var der tilgengæld åbnet helt op, på stigningen.

http://www.youtube.com/watch?v=Pm8ZAgHekdA

http://www.youtube.com/watch?v=jwdS24Cw1oM

Hør fløjten til sidst i klippet !

Fandt også en optagelse fra sidste weekend d. 22.7

http://www.youtube.com/watch?v=XLyt4S9wRrw&feature=related

MVH Peter

 

__________________

FREMO

Epoke lll / DC / DSB / H0

Like 0 kan lide
Top

Picture

Helweg

Indlæg: 316

PB  Blog  Hjemmeside

Nice .... det ser sku rigtig godt ud  :)

hvilke vogne har de sat efter .... den første ligner en HFHJ (HFHJ 51 står i Mariager) 

__________________

Hilsen

Kim Helweg Madsen

Spor0shoppen.dk

Like 0 kan lide
Top

Picture

PESC

Vejle

Indlæg: 72

PB

Hej Kim

Der køres med Bu-Ac-Ax-CC og Gs

MVH Peter

__________________

FREMO

Epoke lll / DC / DSB / H0

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.104

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Jesper.

ZaiperEls skrev:
Takket være min fars jernbane interresse for en del år siden,var jeg så heldig at opleve S-maskinen godt rusten inde på Esbjerg remise kort efter dens ankomst fra England. Så det gav virkelig gåsehud at komme tæt på S-maskinen hvor den var i "live" for første gang for mit vedkommende. Virkelig et fantastisk smukt gammelt damplokomotiv.

Synes det er sjovt at lige nøjagtigt denne S-maskinne har været med i en gammel "James Bond" film som hedder Octopussy. Så lidt filmsterne er den da bestem også...   Big smile

Jeg er bange for, du har fået rodet maskinerne sammen: S 736 tilhører Museumstog, men det er S 740, der har været i England og det er også S 740, der var med i Octopussy. S 740 tilhører Nordsjællands Veterantog, og den står i dag under en stor pressening ved siden af Rungsted remise og venter på, at der bliver tid og penge til at renovere den. Du kan læse mere om den her.

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

ZaiperEls

Karrosseri-teknikker/Smed

Faaborg

Indlæg: 43

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Jesper.

ZaiperEls skrev:
Takket være min fars jernbane interresse for en del år siden,var jeg så heldig at opleve S-maskinen godt rusten inde på Esbjerg remise kort efter dens ankomst fra England. Så det gav virkelig gåsehud at komme tæt på S-maskinen hvor den var i "live" for første gang for mit vedkommende. Virkelig et fantastisk smukt gammelt damplokomotiv.

Synes det er sjovt at lige nøjagtigt denne S-maskinne har været med i en gammel "James Bond" film som hedder Octopussy. Så lidt filmsterne er den da bestem også...   Big smile

Jeg er bange for, du har fået rodet maskinerne sammen: S 736 tilhører Museumstog, men det er S 740, der har været i England og det er også S 740, der var med i Octopussy. S 740 tilhører Nordsjællands Veterantog, og den står i dag under en stor pressening ved siden af Rungsted remise og venter på, at der bliver tid og penge til at renovere den. Du kan læse mere om den her.

Hej Lars

Så blev jeg det klogere. hehe tak for info. fedt at der så eksistere 2 stk. S-maskiner i dagens danmark, Det var jeg ikke lige just klar over..  Smile

Mvh. Jesper

__________________

Jesper Elsberg

Interesser : Danske jernbanefærger og deres storhedstid!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.