Picture

volvo

Indlæg: 245

PB

Märklin T 299 37037

Min T-maskine har for det meste stået ved siden af remisen pga dårlig träkkraft i stigningerne. Max 3 lette vogne i Märklins rekommenderede stigninger var det den klarede og der var altid stop i sporskifterne isär trevejsskiftet og kurveskifterne.

Nu har jeg efter et tips fra en svensk togmand fået en helt "ny" maskine på banen. Han havde sendt sin maskine til Märklin som reklamation (den var ny) og da loket kom retur havde Märklin skiftet bagerste drivaksel ud med en magen til den forreste i drivhjulsgruppen således at der nu var totalt fire häfteringe til at träkke. Han var overlykkelig, nu fungerede loket som det skulle.

Da mit lok ikke er nyt bestilte jeg hos Märklin et drivhjul magen til det som sidder längst frem og har nu indmonteret det i maskinen. Ingen problemer med pasform, alt bare passer. Koster ca 130kr. Maskinen träkker nu let 20 vogne også i stigningerne. Om denne lösning kan bruges på alle P8 platformene ved jeg ikke men på denne fungerer det.

 Problemet har väret til debat för men da det er flere år siden kan det nok väre tid for en opdatering.

Like 0 kan lide
Top

Picture

henho

It-konsulent

Ringkøbing

Indlæg: 1.341

PB

Godt, at maskinen lærte at trække Smile

Men er hjulenes kontravægte så ikke forkerte ?

 

__________________

MVH

Henrik
2-skinne, dansk, epoke3b, medlem af SdMJK

Bruger Z21 på hjemmebanen.

Like 0 kan lide
Top

Picture

volvo

Indlæg: 245

PB

Det med kontravägtene har jeg faktiskt ikke tänkt på. Nu tror jeg ikke at det har nogen betydning på modellen rent fysiskt men ok estetiskt kan det jo nok tälle hvis man skal väre nitiskt Big smile

Jeg skal tjekke dette imorgen.

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

volvo

Indlæg: 245

PB

volvo skrev:

Det med kontravägtene har jeg faktiskt ikke tänkt på. Nu tror jeg ikke at det har nogen betydning på modellen rent fysiskt men ok estetiskt kan det jo nok tälle hvis man skal väre nitiskt Big smile

Jeg skal tjekke dette imorgen.

 

Nu har jeg kontrolleret det med kontravägtene og de sidder nöjagtigt på samme plads såvel på den nye aksel som på den gamle.

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.