Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco nyheder 2015

Roco Danske nyheder 2015:

ROCO 52614

DSB

Diesellok My rot grau

Ep.4

UVP € 139,00

ROCO 52615

DSB

Diesellok MY rt/grau DCC-Snd.

Ep.4

UVP € 214,00

ROCO 56300

DSB

Ged.Güterw.2a. DSB braun

Ep.4

UVP € 16,90

ROCO 58615

DSB

Diesellok MY, AC-Snd.

Ep.4

UVP € 214,00

ROCO 67122

DSB

Set: Schiebewandw. 2-tlg.

Ep.4

UVP € 59,90

ROCO 67252

DSB

Kesselw. 2a. "Olievogn"

Ep.3

UVP € 32,90

ROCO 67254

DSB

Rungenwagen DSB, braun

Ep.3

UVP € 22,90

ROCO 67478

DSB

Tiefladew.+Holzkiste

Ep.4

UVP € 69,00

ROCO 76798

DSB

Off.Güterw.4a.DSB, braun

Ep.5

UVP € 33,40

 

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Jeg synes det lyder relativt "billigt" med 214 Euro for en MY med lyd til AC ? Eller ihvertfald billigere end hvad vi har set i det seneste års tid fra Roco. Her har de fleste AC loks med lyd ligget på omkring 260 Euro til 300 Euro. Det ville da ikke være skidt med lidt lavere priser Smile

Jeg er meget spændt på at se hvilke andre nyheder der dukker op i 2015 fra Roco Smile

Jeg håber personligt på en opdateret BR140 i Beige/Turkis til AC. Den er stærk savnet i samlingen Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Her er en masse af Roco nyhederne for 2015:

http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/info.htm#aktuelles

Der er også denne:

ROCO 58501

DB-AG

Diesellok BR 232 DB AG AC-SND.

Ep.5

UVP € 169,00

 

Igen så synes jeg det lyder "billigt". Gad vide om de her nye "5xxxx" Lok varenumre er en ny form for hobby serie fra Roco ? Dvs med færre detaljer m.v. ? Evt med fast indbygget dekoder ?

Det er jeg personligt meget spændt på at finde ud af. Men det "lugter" lidt af det, da jeg kan se at prisniveauet på "7xxxx" lok varenumre med lyd holder nogenlunde samme prisniveau som i 2014.

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 409

PB

LasseSteen skrev:

Her er en masse af Roco nyhederne for 2015:

http://www.mostviertler-modellbahnhof.at/info.htm#aktuelles

Der er også denne:

ROCO 58501

DB-AG

Diesellok BR 232 DB AG AC-SND.

Ep.5

UVP € 169,00

 

Igen så synes jeg det lyder "billigt". Gad vide om de her nye "5xxxx" Lok varenumre er en ny form for hobby serie fra Roco ? Dvs med færre detaljer m.v. ? Evt med fast indbygget dekoder ?

Det er jeg personligt meget spændt på at finde ud af. Men det "lugter" lidt af det, da jeg kan se at prisniveauet på "7xxxx" lok varenumre med lyd holder nogenlunde samme prisniveau som i 2014.

 

 

De modeller der tidligere har været udgivet i de nummerserier har der ikke været noget forenklet ved. Det er nok en reaktion på især pikos billigere modeller. Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ. Iøvrigt har Rocos 232 altid været en del af det billigere segment. Da den kom frem vistnok omkring 1990 var den allerede i Classic linien.

 

Thomas

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Erling Larsen

Frederiksberg

Indlæg: 15

PB

Tired MY Rot Grau...
Ja, det lyder lovende.

__________________

Med venlig hilsen

Erling Larsen

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Thomas Jespersen skrev:

Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ.  

Der er jeg så ikke enig . . . men det er jo nok en smagssag  Wink Indtil videre synes jeg faktisk stadig, at Roco

har føretrøjen på, når det kommer til MY´er  . . .  men det er selvfølgelig bare min personlige mening  Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Thomas Jespersen skrev:

De modeller der tidligere har været udgivet i de nummerserier har der ikke været noget forenklet ved. Det er nok en reaktion på især pikos billigere modeller. Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ. Iøvrigt har Rocos 232 altid været en del af det billigere segment. Da den kom frem vistnok omkring 1990 var den allerede i Classic linien.

 

Thomas

 

Det kunne du nok godt have ret i,

Jeg glæder mig meget til at se de her modeller i 2015.

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Hvis der er andre ligesom jeg, som er meget spændte på de nye BR243/143 modeller fra Roco, så er der lidt prototype billeder og nærmere beskrivelse her:

http://www.roco.cc/de/news/items/Elektrolok-BR-243-73322/index.html

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Billede

Desværre har vi ikke set meget til denne model (ROCO 66815)

 

 

 

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Pdf: https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015523/show

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Pdf Einsteigerprogramm: https://www.flipgorilla.com/p/23735439970015499/show

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Tak endnu engang Gert Smile

Endelig en BR218 i Verkehrsrot med metalrammer om vinduerne Laughing out loud

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Roco på messen

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

LasseSteen skrev:

Thomas Jespersen skrev:

Desuden kan Rocos MY nok ikke hamle op med NMJ.  

Der er jeg så ikke enig . . . men det er jo nok en smagssag  Wink Indtil videre synes jeg faktisk stadig, at Roco

har føretrøjen på, når det kommer til MY´er  . . .  men det er selvfølgelig bare min personlige mening  Smile

Enig. Med den nyeste serie rød/sorte MY'er http://shop.nmj.no/index.php?cPath=695_698_662&osCsid=bf7bd309efeffb9c446500962060e46b mener jeg, at NMJ lidt har skudt sig selv i foden. Mange småfejl kan man slippe godt fra, hvis de sidder på mindre markante steder, men at male hele det omkransende område omkring indfatningerne til lysene sorte i stedet for røde, det er godt nok en grov fejl, som det er svært at slippe udenom. Det ser jo ud som om, at de andre lokomotiver på lokomotivfabrikken har spillet det et puds og har udsat det for det gamle trick med at få det til at se i en kikkert, hvor okularerne har været sværtet med brændt kork...

Nå, det skal blive spændende at se, hvordan NMJs brune MY'er tager sig ud, når de en gang kommer.

Ser i øvrigt, at Rocos nye MY'er (i hvert fald den 'rene' DC) først til være tilgængelige i september. Så har de da tid nok til at finde ud af hvilket nummer, det skal have. Med alle de MY'er, der er har været og er på markedet, så må det da også snart være svært at finde et ledigt nummer  Smile.

Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Jeg anbefaler at overveje også den model af Van Biervliet.
Den belgiske modpart til MY, allerede dukket op på markedet, er meget smuk!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Flemming

Lokomotivfører

Korsør

Indlæg: 288

PB  Blog  Hjemmeside

Toftegaard skrev:

Enig. Med den nyeste serie rød/sorte MY'er http://shop.nmj.no/index.php?cPath=695_698_662&osCsid=bf7bd309efeffb9c446500962060e46b mener jeg, at NMJ lidt har skudt sig selv i foden. Mange småfejl kan man slippe godt fra, hvis de sidder på mindre markante steder, men at male hele det omkransende område omkring indfatningerne til lysene sorte i stedet for røde, det er godt nok en grov fejl, som det er svært at slippe udenom. Det ser jo ud som om, at de andre lokomotiver på lokomotivfabrikken har spillet det et puds og har udsat det for det gamle trick med at få det til at se i en kikkert, hvor okularerne har været sværtet med brændt kork...

Nå, det skal blive spændende at se, hvordan NMJs brune MY'er tager sig ud, når de en gang kommer.

Ser i øvrigt, at Rocos nye MY'er (i hvert fald den 'rene' DC) først til være tilgængelige i september. Så har de da tid nok til at finde ud af hvilket nummer, det skal have. Med alle de MY'er, der er har været og er på markedet, så må det da også snart være svært at finde et ledigt nummer  Smile.

Toftegaard

Hej Toftegaard

Lygteglasset sidder i en gummiliste på forbilledet, det er nok efterligningen af gummilisten, man kan se på NMJs billede af MY lokomotivet, der - ikke at forglemme - er et billede af forseriemodellen! Jeg vil medgive dig at det ser lidt voldsomt ud, men en grov fejl er det næppe og den endelige bedømmelse kan vel først afgøres når serieleveringen kommer. Roco MYen er også behæftede med et par fejl som er mindst lige så "grove" som NMJ MYens. Jeg er ret sikker på at hvis man er ihærdig nok, vil man kunne finde tilsvarende "fejl" på alle de MY modeller der er lavet / kommer. Held og lykke med at finde dit yndlings lokomotiv.

Gode hilsner

Flemming

__________________

1956, sådanne årgange laves ikke mere

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Video af Roco (og Fleischmann).

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Vinternyheder Roco:

67385: AAE-vogne med COOP-containers (epoke VI)

67387: AAE-vogne med Lauritzen-containers (epoke VI)

67386: AAE-vogne med Freja-containers (epoke V-VI)

Også lignende svenske og norske sæt. Se: https://www.menzels-lokschuppen.de/out/wysiwyg/uploads/pdf/roco/Roco_Winterneuheiten_2015.pdf

 

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Toftegaard

Norway

Indlæg: 120

PB

Roco tager et år til - leveringsdatoerne for de tre MY-modeller, som oprindelig stod til uge 37/38 2015 (start fx her: http://www.roco.cc/en/productsearch/0-dsb-0-0-0-0-0-0/products.html), er blevet flyttet nøjagtigt 1 år frem - til uge 37/38 2016.

Mvh Toftegaard

Like 0 kan lide
Top

Picture

Svend

Ballerup

Indlæg: 1.338

PB

Hej Gert

Du skal være opmærksom på, at denne model:

67385: AAE-vogne med COOP-containers (epoke VI)

ikke er dansk men svensk. Sættevognene kører i trafik Malmö-Stockholm-Malmö i det såkaldte "Coop-tåget"

 

__________________

Svend

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.740

PB  Hjemmeside

Tak for advarslen.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.