Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

NMJ nyheder 2014

Desværre ingen katalog, men alle har en prisliste.

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Men hvis man ser nøje, kan du finde nogle: Nye rundnæser!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Oversigt alle nye rundnæser.

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Priserne er da noget mere fornuftige nu, end da NMJ første gang kom med deres eksklusive MY - errindrer prisen var omkring de 5000?

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Skott skrev:

Priserne er da noget mere fornuftige nu, end da NMJ første gang kom med deres eksklusive MY - errindrer prisen var omkring de 5000?

 

Ja, jeg husker det også,  som et beløb i den størrelse....

 

Til 1995,- NOK = 1775,- DKK må den da siges, at være yderst attraktiv...!!

 

Nu har jeg ikke set en NMJ MY´er i virkeligheden, men kunne ikke forestille mig andet, end at dem som resten af deres modeller er top-kvalitét..

 

Imponerende at markedet tilsyneladende er umætteligt mht. disse maskiner... Jeg tænker på Trix/Märklin som også kommer med en ny udgave...

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

hej

kostede ca 7000 dengang

 

og var/er top top top kvalitet

problemet var/er at der aldrig kom koplingsindbygningssæt til den ( den havde skruekobling )

 

mvh

henning h087

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lundgaard

Norway

Indlæg: 132

PB

Pisen kommer af at serien heder Superline og lokomotiverne var lavet i messing, dengang. De nye er nok lavet med overdel i plast, det er jo er noget billigere  Wink

__________________

Magne H. Lundgaard
Medlem af FREMO, NJK og Skaarerbanens Venner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Ja, men de er meget mere detaljeret end Roco rundnæsere!   Smile

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Ja, men de er meget mere detaljeret end Roco rundnæsere!   Smile

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Korrekt.... De første var i messing... Til en heftig pris...  Smile

http://shop.nmj.no/product_info.php?manufacturers_id=2&products_id=203

Men flot ser den ud...!!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Smile

 

og så fra dengang

 

de glemte også at skrive at dørene til førerummene kunne åbnes

men en ska da ha et par stykker af den nye i Topline kvalivare

og så må en jo fjerne frontnummeret for at passe ind i epoken  :O

Billede

 

 

 

 

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

Gert skrev:

Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!

mvh,
Gert

 

Virker jo næsten lidt absurd.... Men ok,  hvis det betyder fine billige modeller til os, så er det fint med mig... Smile

 

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

Gert skrev:

Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!

Lækkert nok - men så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.

Det bliver nok svært for alle 3 producenter på en gang rent faktisk at tjene penge på en ny version - især indenfor et marked der er tæt på oversvømmet af gamle Fleischmann, Märklin, Long, Heljan, Roco og NMJ Superline...

Peter

 

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

Der er selvfølgelig international afsætning i de fleste modeller, men man kan da lidt frygte, at der kommer til at være en overmætning af markedet alligevel Sad

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

peterw

Ingeniør

Frederiksberg

Moderator

Indlæg: 987

PB

peterw skrev:

Så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.

Jeg har haft skrevet lidt med NMJ på Facebook - link til diskussionen . Det lyder og ser meget godt ud vil jeg sige! Bygger på deres oprindelige Superline model. 

Linket bør ikke kræve login til Facebook - men for alle tilfældes skyld er teksten fra NMJ pastet her:

Peter, after having seen our competition at Nürnberg toy fair we are 110 % sure to bring the best Nohab to the market this year. We make 8 different main molds with all possible details. The model is of course based on our award winning Superline model. We are also the only supplier that brings all the different bogies, roofs and specific details for each country. We have investigated the Nohabs for years, and we believe that our shape and proportions (nose, lamps, roof etc) are as close to the "real" thing as possible. We also add photo-etched elements to improve detailing. The prices listed are not final and we will also be able to compete on price with the other manufacturers.

Andetsteds har der været spekuleret i om My'eren var Roco-NMJ samarbejde - det ser det faktisk ikke ud til!

Mvh,

Peter

__________________

Dansk epoke IV - af historiske årsager på 3-skinne. DSB suppleret af lidt privatbane. Uhlenbrock Intellibox, RocRail etc.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Thomas Jespersen

Indlæg: 405

PB

peterw skrev:

Gert skrev:

Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!

Lækkert nok - men så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.

Det bliver nok svært for alle 3 producenter på en gang rent faktisk at tjene penge på en ny version - især indenfor et marked der er tæt på oversvømmet af gamle Fleischmann, Märklin, Long, Heljan, Roco og NMJ Superline...

Peter

 

Finn Moe fra NMJ har netop fat i den lange ende. Der er endnu ingen producenter der har lavet en flot og korrekt norsk Di3A  med 18.6m længde med norske detaljer. Alle hidtil prodceret har været den lange Di3B med detaljer fra før de blevrenoveret omkring 1970. MEd undtagelse af Heljan der ahr lavet nogle stykker i samarbejde med NMJ af den lange Di3B i renoveret udgave. 

Hvad angår detaljer ser det ud til at både Heljan og Roco godt kan pakke sammen. De tre første mener du vel ikke seriøst kan konkurrere med en ny model?

Thomas

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Thomas Jespersen skrev:

peterw skrev:

Gert skrev:

Bemærk: anden producent at vil gøre rundnæser!

Lækkert nok - men så må vi håbe af et af de 3 (!!!) nye bud bliver meget bedre end de eksisterende på markedet... Altså så tæt på korrekt som man kan komme, dvs. i korrekt længde, med rigtigt størrelsesforhold mellem øverste og nederste frontlanterner, korrekt længde sideruder, korrekt højde... Dertil også helst velkørende.

Det bliver nok svært for alle 3 producenter på en gang rent faktisk at tjene penge på en ny version - især indenfor et marked der er tæt på oversvømmet af gamle Fleischmann, Märklin, Long, Heljan, Roco og NMJ Superline...

Peter

 

Finn Moe fra NMJ har netop fat i den lange ende. Der er endnu ingen producenter der har lavet en flot og korrekt norsk Di3A  med 18.6m længde med norske detaljer. Alle hidtil prodceret har været den lange Di3B med detaljer fra før de blevrenoveret omkring 1970. MEd undtagelse af Heljan der ahr lavet nogle stykker i samarbejde med NMJ af den lange Di3B i renoveret udgave. 

Hvad angår detaljer ser det ud til at både Heljan og Roco godt kan pakke sammen. De tre første mener du vel ikke seriøst kan konkurrere med en ny model?

Thomas

 

Jeg mindes at have læst - et sted her på forum -  at Heljan også kommer med " nye" MY' er, og MX' er vist også. Det drejer måske kun om nye driftsnumre?

 

 

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

[/quote]Jeg mindes at have læst - et sted her på forum -  at Heljan også kommer med " nye" MY' er, og MX' er vist også. Det drejer måske kun om nye driftsnumre?

[/quote]

Den fornemmelse har jeg også! Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?

Henrik

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

h087

togtosse

Græsted

Indlæg: 1.903

PB  Blog

Hej

her side om NMJ GM og hvad de skriver om det

Udpluk, idet kataloget indeholder 12 sider om GMerne

Billede

 

mvh

henning h087

__________________

med venlig hilsen

henning h087 - togunivers 1:1 i 1:87 - h087@hotmail.dk + Rundremisen-forum/Rundremisen-arkiv, MjKf h087.dk

det vigtigste i at vide - er at vide -  hvad man ikke ved

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

jhcn skrev:
Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?

Det tog mig mindre end 15 sekunder at finde det via Sporskiftets søgefunktion - er den virkeligt så svær at bruge?

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/nyhed-fra-heljan-præsenteret-hos-togcenters-fødselsdagsfest

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

jhcn

IT & AV vejleder, C. la Cours Skole

Lystrup

Indlæg: 747

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Henrik.

jhcn skrev:
Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?

Det tog mig mindre end 15 sekunder at finde det via Sporskiftets søgefunktion - er den virkeligt så svær at bruge?

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/nyhed-fra-heljan-præsenteret-hos-togcenters-fødselsdagsfest

Hej Lars!

Egentlig ikke - men når man sidder som vagt til en terminsprøve i 10. klasse (skriftlig tysk), så skal man ikke forsvinde ind i dit dejlige univers alt for længe.... fx 15 sekunder Smile

Jeg burde slet ikke have brugt tid til at skrive min umiddelbare tanke, jeg skulle bare have fortsat med at læse med det ene øje og kigge efter snyd med det andet!!

Jeg kunne ikke engang finde ud af at citere ordentlig under tidspres Smile

Jeg skal nok tage mig lidt mere sammen næste gang - men vedgår gerne her (hvor chefen ikke læser med) at selv i arbejdstiden skal jeg lige have et Sporskiftet-fix... Og det er en STOR ros til dit dejlige univers her, Lars!!!

Henrik = Sporskiftet.dk-narkoman Laughing out loud

__________________

Kører AC, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk.

Medlem af Slæbeskoen. Bygger moduler til treskinnedrift med Märklins C-skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

Lars Skjærlund skrev:

Da' Henrik.

jhcn skrev:
Og jeg mener at kunne huske et billede der tydede på en ny form - eller noget med en anderledes placering af en højttaler?

Det tog mig mindre end 15 sekunder at finde det via Sporskiftets søgefunktion - er den virkeligt så svær at bruge?

http://www.sporskiftet.dk/forum/modeljernbaner/dansk-i-model/nyhed-fra-heljan-præsenteret-hos-togcenters-fødselsdagsfest

Små slag hr. Skjærlund, små slag... Hvorfor ikke bare være en flink fyr og hjælpe dine brugere, ligesom de hjælper dig?  Jeg beklager da virkelig at have bragt de nye Heljan MY/MX på banen (sporet) samt, at jeg heller ikke lige brugte DIT forums uovertrufne søgemaskine. Som det nævnes er vi altså nogle stykker, der ikke er på sporskiftet 24/7!  I øvrigt har jeg aldrig oplevet at webmaster på fx signalposten har " øffet" overfor sine brugere. Tænk lidt over det! Tak for dit link og tak fordi, du vil oplyse os uoplyste. Du ønskes god weekend, for det trænger du da vist til.

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Jan Nøhrgaard

Debattør

Indlæg: 258

PB

[quote=h087]

Hej

her side om NMJ GM og hvad de skriver om det

Udpluk, idet kataloget indeholder 12 sider om GMerne

 

 

mvh

henning h087

[/quota... Tak for info

__________________

De bedste hilsner

Jan

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Lars Skjærlund

Rødovre

Webmaster

Indlæg: 4.093

PB  Blog  Hjemmeside

Da' Henrik.

jhcn skrev:
Egentlig ikke - men når man sidder som vagt til en terminsprøve i 10. klasse (skriftlig tysk), så skal man ikke forsvinde ind i dit dejlige univers alt for længe.... fx 15 sekunder Smile

Nej, det kan jeg godt se - jeg står skam også gerne til disposition i situationer som denne; og så havde jeg måske en lille fordel - jeg vidste præcist, hvad jeg skulle søge efter.

Citat:
Jeg skal nok tage mig lidt mere sammen næste gang - men vedgår gerne her (hvor chefen ikke læser med) at selv i arbejdstiden skal jeg lige have et Sporskiftet-fix... Og det er en STOR ros til dit dejlige univers her, Lars!!!

Jeg kan næsten heller ikke forestille mig noget mere kedeligt end at være eksamens/prøvevagt, så jeg er glad for, at Sporskiftet kan være med til at lette byrden en smule! Smile

__________________

MVH
Lars

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

NMJ rundsnuder i dag i Dortmund:

Billede

 

Billede  Billede

mvh,
Gert

 

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.