Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Kombimodell nyheder 2016

Kombimodell nyheder 2016

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

TireBurner

Herlev

Indlæg: 134

PB

Findes der en dansk forhandler af disse?

__________________

Mvh
Dennis

Igang med at opbygge DCC-anlæg. Primært dansk epoke V-VI

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Efter min beskedne mening nogen af de bedste modeller der findes.

 

Du kan med fordel købe via e-shops hos E-Bay.de. Vigtigt at du går på den tyske del af E-Bay og søg så efter "kombimodell" i søgefeltet.

 

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

TireBurner skrev:

Findes der en dansk forhandler af disse?

Arrow  http://www.felixteam.dk/ plejer at være en sikker forhandler af Kombimodell, men Arrow  http://www.kystbanen-online.dk/ har også fra tid til anden haft Kombimodell liggende i butikken, ellers er der flere udmærkede forhandlere i Tyskland som også sender til DK, blandt andet  Arrow  https://www.elriwa.de/ eller  Arrow http://www.schmidt-wissen.de/.

I øvrigt er det næsten tragi-komisk at Kombimodell har sat T2000 på programmet igen igen. Det er nok 10 år siden at de annoncerede den første gang.

 

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Mols

Indlæg: 57

PB

Hej!

Jeg ved at Kystbanen i Ordrup tidligere har forhandlet Kombimodell. Om dette stadig er tilfældet ved jeg ikke, da de ikke har haft nogle til salg et stykke tid. Jeg har til gengæld set at Finn Lekbo i Tranbjerg har solgt Kombimodell i bla Valbyhallen.

 

Michael

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.713

PB  Hjemmeside

Kombimodell og RockyRail arbjeder nu sammen:

Freitag, 1.1.2016 – Rocky-Rail & KombiModell spannen zusammen!

Die für ihre unter der Marke »Rocky-Rail« bekannten Doppeltaschenwagen TWIN verantwortliche P.V.M. Distribution und die Saechsische Waggonfabrik Stollberg, bekannt für ihre unter der Marke »KombiModell« entwickelten Taschenwagen vereinen ihre Aktivitäten für Modelle des kombinierten Verkehrs: Rocky-Rail übernimmt ab sofort den Vertrieb in BeNeLux und Frankreich sowie in Segmenten in Deutschland. Beide Unternehmen führen die Entwicklung des Doppeltaschenwagens T3000(e) als KombiModell-Produkt weiter. Damit wird dieses Modell wie bereits alle anderen Produkte der Waggonfabrik in Deutschland entwickelt und produziert – vom Werkzeugbau bis zur manufakturellen Fertigung – und in der von KombiModell gewohnten hohen Qualität von Detaillierung und Funktionalität.

Paul van der Steen, Geschäftsführer der P.V.M. Distribution und Sven Heydecke, Inhaber der Waggonfabrik, sind überzeugt davon, dass der Produktion hochwertiger Modellspielwaren in kleinen Serien in China keine Zukunft beschieden ist. »Die Entwicklungen der zurückliegenden Jahre, die bis zu vom Staat blockierten Produktionsmitteln bei Mitbewerbern führte, sind Mahnung genug, die Produktionskette unter eigene Verantwortung und Kontrolle zu bringen« erklärt Paul van der Steen dazu. »Bei der Waggonfabrik sind wir überzeugt, dass hochwertige und in vergleichsweise kleinen Serien produzierte Modellspielwaren besser hierzulande, Mitteleuropa, in unmittelbarer Nähe produziert werden« bemerkt Sven Heydecke und ergänzt: »Mit neuen Fertigungsmethoden, die uns sehr hohe Individualisierung bei praktisch nicht mehr vorhandenen Vorlaufzeiten ermöglicht, kompensieren wir viele komparative Nachteile gegenüber 'Billiglohn'-Standorten in Asien.«

Beide Unternehmen bündeln für Modelle des kombinierten Verkehrs ihre Kapazitäten und ergänzen sich in Konzentration auf die jeweils eigenen Stärken hierbei in idealer Weise.
Die Vereinbarung tritt zum 1. Januar 2016 in Kraft.

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Knud den II

Bedemandsassistent

Vejle

Indlæg: 340

PB

Ahh....så kan jeg da ånde lettet op. Party

Kører selv med en del af begge producenters materiel og har længe ventet på T3000. Juhu!

 

Mange tak herfra Gert, både for denne opdatering og alle de andre producenter du holder øje med.

 

__________________

Mvh
Knud

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.720

PB

Knud den II skrev:

Ahh....så kan jeg da ånde lettet op. Party

Kører selv med en del af begge producenters materiel og har længe ventet på T3000. Juhu!

 

Mange tak herfra Gert, både for denne opdatering og alle de andre producenter du holder øje med.

 

Det ser også ud til at Piko kommer med T3000 vognen i 2016 og deres seneste Sgnss vogne er faktisk rigtig flotte og velkørende. Endda til en fornuftig pris. Så jeg tror absolut også at man skal kigge efter Piko´s version af T3000 vognen. Men jeg kunne måske forestille mig, at KombiModell versionen bliver at foretrække . . . dog nok væsentlig dyrere,

 

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.