Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

ACME nyheder 2014

Video fra ACME nyheder på messe i Nürnberg: 

https://www.youtube.com/watch?v=zE5e7kM5BEM&feature=player_embedded

 

mvh,
Gert (fra Holland)

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 1 kan lide
Top

Picture

ChrKristensen

Indlæg: 187

PB

sidder du selv der ovre, eller hvor får du alle dine nyheder fra, har du ellers en pdf, liste over acme nyheder ?

de har lavet nogle flotte danske modeler syntes jeg så jeg ser frem til flere

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

MEGET MEGET spændende med Ambrogio og Ewals (Grønt logo) trailerveksellad.

A.c.m.e.´s dobbelte containervogn model er efter min mening den flotteste og mest korrekte på markedet.

Så de her nye skal jeg helt sikkert have et par stykker af. Det er et must til min samling Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Kim Stapelfeldt

Befalingsmand

Holbæk

Indlæg: 376

PB

 

Nogen der ved, om de evt. vil komme med nye versioner af EA´eren i rød/sort..?

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

ChrKristensen skrev:

sidder du selv der ovre, eller hvor får du alle dine nyheder fra, har du ellers en pdf, liste over acme nyheder ?

de har lavet nogle flotte danske modeler syntes jeg så jeg ser frem til flere

 

Nej, jeg er ikke mig selv i Nürnberg. Desværre ingen pdf-fil. Vil utvivlsomt komme.

mvh,
Gert

 

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Kim Stapelfeldt skrev:

 

Nogen der ved, om de evt. vil komme med nye versioner af EA´eren i rød/sort..?

Man har lov at håbe og krydse fingre . . . jeg vil rigtig gerne have en Otto Busse EA´er Smile

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

Endelig en pdf-file fra ACME!

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

morten

Indlæg: 301

PB

Til Danmark:

1 rød/sort EA (Søren Hjort)

1 Ckm flex/målevogn i rød

1 BP tankvogn

Sæt med 3 høje ølvogne (litra Hios)

Like 0 kan lide
Top

Picture

Gert

Udgiver af jernbanebøger

Veenendaal Netherlands

Indlæg: 4.730

PB  Hjemmeside

I hvilke tog blev Ckm indsat?

Var denne vogne en 'enspænder'?

mvh,
Gert

__________________

Danmark, mit andet hjemland. Fan af Efterklang - Danmarks bedste musik!

Like 0 kan lide
Top

Picture

cbt

Indlæg: 1.152

PB

Det var da en herlig masse nyheder, også på godsvognsfronten.

Hios-v vognene er en særdeles velkommen nyhed.

Jeg skilte mig af med mine L.A.S.E.R./Trinbrættet resin Hios-v'ere for et par år siden, for selv efter knapt 20 år i "skammekrogen" nede i kælderen, så stank de stadig af epoxy, da jeg fandt dem frem igen - puha. (Køberen havde sin bane i et skur ved carporten, så her betød stanken ikke så meget - men indendørs, nietski...).

Så ACME's nye og mere proffe udgave skal da være så aldeles velkommen   :-) 

 

Gert skrev:

I hvilke tog blev Ckm indsat?

Var denne vogne en 'enspænder'?

mvh,
Gert

Hej Gert

 

Ckm-vognenes anvendelses blev drøftet i denne tråd.

I øvrigt står der mere at læse om Ckm-vognene og andre af DSB's udflugtsvogne i Jernbanehistorisk Årbog 2013 (side 56-80).

__________________

Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Fremo-medlem, H0 2-skinne, digital, dansk (incl. udenlandsk materiel, der kører/har kørt i Danmark), alle epoker - dog primært IV og V.

Like 0 kan lide
Top

Picture

Holger D

Indlæg: 118

PB

hej ...jævnfør ovennævnte tråd, ser det ud til at der også kommer en gul ckm...se vedhæftede fra acme....

 

AttachmentStørrelse
ckm gul.jpg 252.84 kB
__________________

Holger D

Like 0 kan lide
Top

Picture

Denis Schuster Petersen

Ambulancebehandler

Indlæg: 147

PB

Og deres sovevogn kommer også med måleledsager tryk på så er sættet samlet 

Men Ckm vognen kommer jo nok også som Wrm,målevogn,ledsagevogn og der kan man håbe det bliver i blå og vinrød 

 

Denis Petersen

Like 0 kan lide
Top

Picture

F.Ormstrup

Indlæg: 2.643

PB  Blog  Hjemmeside

På DMJUs udstilling i Bramdrupdam kan I møde ACMEs eksportchef på Hejlesens stand. Hun kan nok svare på hvad ACME vil lave.
Men husk! ACME Dealers (pt. Vejlesen, Felderbanen, Lekbo og Hobbykæden) har vel også planlagt et eller andet! - så hold øje med dem - serierne er meget små!

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Så er der efterårsnyheder fra ACME. http://catalog.lokshop.de/ACM/ACME-Catalogo_Autunno_2014.pdf

Jeg vil fremhæve TRAXX MRCE/TXL 185 407, Hupac Sggmrss med Norfolkline 45´ curtainsider og endnu en Sggmrss med 2 stk 45´ containere til Hector Rail.

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

Cargoman

Indlæg: 490

PB  Hjemmeside

Jeg har ikke set denne før, men måske er der andre der kan bekræfte om det er en nyhed. http://www.mbs-sebnitz.de/triebfahrzeuge/h0-e-lok-ea-3000-db-schenker-rail-bulgaria-ep-vi-dc.html

DB Schenker Rail Bulgaria EA. Selv om den ikke længere kører her hjemme, er den jo lidt sjov alligevel. Den havde nok fået samme bemaling, hvis den skandinaviske afdeling af DB havde beholdt dem i Danmark. Den ville nok have set meget godt ud foran et øltog Wink

__________________

Moderne tog på danske skinner

Like 0 kan lide
Top

Picture

LasseSteen

Indlæg: 1.727

PB

Cargoman skrev:

Jeg har ikke set denne før, men måske er der andre der kan bekræfte om det er en nyhed. http://www.mbs-sebnitz.de/triebfahrzeuge/h0-e-lok-ea-3000-db-schenker-rail-bulgaria-ep-vi-dc.html

DB Schenker Rail Bulgaria EA. Selv om den ikke længere kører her hjemme, er den jo lidt sjov alligevel. Den havde nok fået samme bemaling, hvis den skandinaviske afdeling af DB havde beholdt dem i Danmark. Den ville nok have set meget godt ud foran et øltog Wink

Jeg har bidt mærke i den og jeg har også forudbestilt den. Men det er næsten 1 år siden. Jeg ved ikke hvornår den kommer ?


Jeg har tidligere købt to andre Bulgarske/Rumænske EA varianter. Jeg synes de er meget "sjove" og interessante at have i samlingen. Især for en EA fanatiker som mig Laughing out loud

Den ene er i almindelig DSB Design bemaling, bare uden DSB logoer og med en lille "DB Kiks" foran. Så den minder en del om de Railion varianter der kørte herhjemme, inden de blev "shippet" sydpå (til stor ærgelse for undertegnede Sad Crying

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.