Picture

klausdk

Indlæg: 40

PB

Momentontaktskinne 24994 VS Kontaktskinne sæt 24995 (Märklin)

Hvad er foreskællen på dem ?

 

__________________

--

Klaus

startet med model bane 1 juni 2014 med märklin C spor, CS2 til styring

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Den ene 94 får sin impuls fra en påvirkning af slæbeskoen, medens 95 isolerer den ene skinne mellem de to skinner, og det kan så give en tilsvarende impuls, når et hjulsæt laver en kontakt ...

Begge impulser kan via et relæ ændres til en påvirkning af f. eks. et signal

Husk at beskytte den digitale strøm med en brokobling ....

 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Picture

klausdk

Indlæg: 40

PB

Så de er ens bare på hver sin måde Smile

__________________

--

Klaus

startet med model bane 1 juni 2014 med märklin C spor, CS2 til styring

Like 0 kan lide
Top

Picture

f1freakdk

St. Heddinge

Indlæg: 1.070

PB  Blog

klausdk skrev:

Så de er ens bare på hver sin måde Smile

Nej, for den der aktiveres af slæbeskoen er retningsbestemt (medmindre man bruger begge udtag samtidig) men den kan i princippet styre to ting afh af hvilken vej den bliver aktiveret. Den med isoleret skinnestreng giver forbindelse sålænge der er et uisoleret hjulpar over den. Godt til märklins bomanlæg eller til at markere at et spor er besat (skjult banegård.for eks) så de er ikke ens Wink den sidste kan i øvrigt forlænges til den længde man ønsker, den til slæbeskoen giver kun en impuls pr slæbesko i togstammen ( lokomotiv og vogne med lys)
__________________

Mvh Steen

Märklin H0, K skinner, Digitalt ECoS 50200, Tysk Epoke 3 og 4 og 5 og lidt 6 - Spor N på Fremo moduler og i SOVNK

Mine Spor N eskapader

Min H0 bane under opbygning - følg den via min Blog

Like 0 kan lide
Top

Picture

vectra

Bygningsingeniør

Tisvildeleje

Indlæg: 101

PB  Blog

bygger01 skrev:

Den ene 94 får sin impuls fra en påvirkning af slæbeskoen, medens 95 isolerer den ene skinne mellem de to skinner, og det kan så give en tilsvarende impuls, når et hjulsæt laver en kontakt ...

Begge impulser kan via et relæ ændres til en påvirkning af f. eks. et signal

Husk at beskytte den digitale strøm med en brokobling ....

 

"Husk at beskytte den digitale strøm med en brokobling ...." oversat til dansk, hvad betyder det lige??

/Vectra

 

 

Like 0 kan lide
Top

Picture

Skott

Ingeniør

Indlæg: 1.918

PB

vectra skrev:

bygger01 skrev:

Den ene 94 får sin impuls fra en påvirkning af slæbeskoen, medens 95 isolerer den ene skinne mellem de to skinner, og det kan så give en tilsvarende impuls, når et hjulsæt laver en kontakt ...

Begge impulser kan via et relæ ændres til en påvirkning af f. eks. et signal

Husk at beskytte den digitale strøm med en brokobling ....

 

"Husk at beskytte den digitale strøm med en brokobling ...." oversat til dansk, hvad betyder det lige??

/Vectra

 

 

Når der køres digitalt på et anlæg, vil banen jo være forsynet med en vekselspænding - pulserende, ja.

Derfor er det en god ide, at koble en brokoblet ensretter foran det elektronik, man ønsker at forsyne ud over det normale digitale udstyr.

Det kan også være en god ide at koble en kondensator efter brokoblingen, da forsyningen derved jævnes bedre ud.

 

__________________

Med venlig hilsen

Skott

Like 0 kan lide
Top

Picture

bygger01

Så er der blevet mere tid til at "lege" med tog

Herning

Indlæg: 2.598

PB

Koblingen beskytter også "den anden vej", hvis der f. eks. anvendes et relæ, der skulle kunne udløse et strømstød af høj spænding i den digitale strømforsyning 

__________________

Jørgen Steff. fra Herning

H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen, og hva' man kan købe fra visse danske producenter ).

Like 0 kan lide
Top

Kommentarvisning

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.